.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
واكنش استاد دانشگاه از برخورد تعزيرات با مدير كاله؛
ناسپاسی در حق يك كارآفرين ملي
مایه بسی تاسف است که با کسی که بیش از 25 کارخانه و 15000 شغل مستقیم در این کشور ایجاد کرده است و ضمن پرداخت کامل حقوق پرسنل خود، با مدیریت مثال زدنی خود یک برند ملی در کلاس جهانی بوجود آورده است، این گونه رفتار می کنیم.

شمال نيوز: در پي برخورد اداره تعزيرات با مدير مجتمع كاله و پلمپ اين واحد توليدي ، دكتر محمدپور عمران- عضو هیات علمی و رئيس دانشگاه علم و صنعت بهشهر با ارسال ياداشتي از اين مدير كار آفرين دفاع كرد ،كه عينآ درج مي گردد.

در خاطرات استیو جابز، نابغه کارآفرین آمریکایی و بنیانگذار شرکت اپل آمده است که وی در ابتدا به درخواست آقای اوباما رئیس جمهور آمریکا برای ملاقات با او پاسخ منفی می داد، به این خاطر که گمان می کرد رئیس جمهور، قصد بهره برداری تبلیغاتی از این دیدار را دارد. اما به اصرار همسرش به این ملاقات تن داد با این شرط که شخص اوباما با وی تماس بگیرد و درخواست وقت ملاقات کند. اوباما نیز با اشتیاق به این شرط تن داده و دیدار میان آن دو انجام گردید. این خاطره جایگاه و ارزش یک کارآفرین در بزرگ ترین اقتـصاد دنیا را نشان می دهد.

اما در گوشه دیگر از دنیا، در کشور ما با این اوضاع اقتصادی که نارضایتی از وضعیت آن در گفتار صدر تا ذیل مملکت هویداست، دفتر یکی از بزرگترین کارآفرینان ملی یعنی آقای سلیمانی بنیانگذار کاله در حضور وی پلمپ و او را مجبور به ترک محل کار می نمایند؛ آن هم به بهانه عدم رعایت قیمت مورد نظر ستاد تعزیرات حکومتـی. ببینید تفـاوت رفتار ما با یک کار آفـرین آن هم در سالی که شعـار حمـایت از تولید ملی و کار و سرمایه ایرانی سر داده ایم، با دیگران تا کجاست؟

مایه بسی تاسف است که با کسی که بیش از 25 کارخانه و 15000 شغل مستقیم در این کشور ایجاد کرده است و ضمن پرداخت کامل حقوق پرسنل خود، با مدیریت مثال زدنی خود یک برند ملی در کلاس جهانی بوجود آورده است، این گونه رفتار می کنیم.
بعنوان یک دانشگـاهی که صدها بار در رسانه ملی در مـورد توسعه اقتـصادی اظهار نظر کرده ام به آقایان تعزیرات عرض می کنم که راه توسعه اقتصادی، اقتصاد دستوری نیست. باید مجسمه امثال آقای سلیمانی را در میادین شهرها نصب نماییم تا الگویی برای سایر کارآفرینان و سرمایه گذاران گردد.
هر شخصی با اندک محاسبه ای می تواند دریابد انگیزه اصلی مدیریت کاله در شرایط جامعه ما، سودآوری نیست بلکه این عشق به تولید و کارآفرینی است که باعث ادامه کار می شود، زیرا امثال آقای سلیمانی با تبدیل سرمایه خود به دیگر سرمایه های نقد شده در هر کجای دنیا می توانند صاحب بالاترین رفاه و آسایش ممکن باشند.
امیدوارم فضای کسب و کار کشور با جبران این اشتباه به نحو مقتضی از حداقل شرایط برای فعالیت کارآفرینان برتر برخوردار شود تا شعار حمایت از تولید ملی رنگ واقعیت به خود گیرد.

محمد محمدپور عمران- عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت ایران


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

احمدی 4 خرداد 1391
با دفاعی که اقای عمران نموده انددیگرتعزیرات نباید باکسی برخورد کنند یا ایشان شیر ماست نمی خرند یا شرکت مجانی به او میدهد هفتاد میلیون اعتراض دارند
نا شناس 4 خرداد 1391
احست آقاي دكتر و واقعا جاي تاسف داره براي مديران اقتصادي اين مملكت
اکبری 4 خرداد 1391
با سلام پس به محمدپور بفرمایید یک نامه ای مینوشتند باطلحه وزبیر چون از یارن پیامبر بودند نباید برخورد میشود چون خودش مشکل مالی ندارد نمیداندمدم چه میکشند.تعزیرات تشکر تشکر...
کارمند بازنشسته 4 خرداد 1391
سیر چه میداند گرسنه چه میکشد باید این جایزه را به تعزیرات داد
کارگر 4 خرداد 1391
خود شرکت کاله بلد نبود جواب بدهد راستشرا بگو دنبال چه هستی مرم گرفتار هستند کسی پیدا شده داره برخورد میکنه باید تشکر کرد.البته میدانم سایتها باشما هستند وخبر شما را به سرعت میزنند
نا شناس 4 خرداد 1391
مدير شركت كاله لطف كند يك مقداري ازاين قيمت آتشين اجناس خودبكاهد دلش بحال اين مردم بسوزد
تعزیرات 4 خرداد 1391
اب سلام براد ارجمند شما اصلامیدانید موضوع چی..حدقل درجریان کل ماجرا باش بعد دفاع کن.
علی 4 خرداد 1391
با سلام، بنده با نظر آقای محمد پور در بخشی مخالف ودر بخشی دیگر موافق هستم و مخالفت بنده با ایشان به دلیل دفاع از گرانفروشی و نقض قوانین موجود است و موافقت بنده با ایشان به دلیل تکریم سرمایه گذار ایرانی است.
در آخر این شایسته یک سرمایه گذار ایرانی نیست که خود سر عمل کند و در درج قیمت به مسولان دولتی بی توجه باشد حال آنکه دولت خود از بزرگترین سرمایه گذاران بخش لبنی است واین قیمتها را خود رعایت می کند ودیگران نیز باید رعایت کنند.
حسینی 4 خرداد 1391
خدا بخیر کنه
ساروی 4 خرداد 1391
چرا خبرنگاران ما این موضوع رو رسانه ای کشوری نمی کنند. این شرکت برای مازندران و اهالی اون امتیاز بزرگی است. فرقی نداره ساری یا بابل یا آمل موضوع استانی و کشوری است و یه کمی ارقیت ناسیونالیستی خودتون رو بیشتر کنید. مطمئنا صاحب این شرکت نیازی هم به راه اندازی مجدد اون نداره چون انقدر داره که نخواد تا چند پایان عمرش این کارخانه رو باز کنه اما کارگرهای بیچاره چی؟؟ باید بلای نساجی سرشون بیاد؟!!!!؟؟؟؟؟؟؟
م-ن 4 خرداد 1391
جناب دکتر محمد پور عمران اگر برادران سلیمانی می رفتن نزول خور میشودن کسی کاری به کار آنها نمی داشتند اگر ما طرح برنامه واجرا و زمانبندی داشتیم با توجه به این همه پتاسیل امکانات آن همه صنایع تولیدی رادر کشور به بهانه واردات آن هم از نوع بی رویه وراندی وارد نمی کردیم واقتصادکشور را را به این شکل درنمی آوردیم برای خودمان تاسف میخریم که جا نماز تا سجاده وحتی سفره هفت سین ما رااز چین وارد میگنند چرا؟؟؟؟برای اینکه منفت باد آورده درچیب چند نفری میرود که کسی آنها را نمی شناسد آنها هم براساس برنامه از سیر تاپیاز گرفته تاتمام لوازم منزل را آن هم از نوع بنچل با برند ونام آورپا وارد میکردند بخاطر نابودی تولیدات داخلی درسالهای60 الی 70 لبلسهای ورزشی نخی ایران در ایتالیا وآلمان خریدار داشت گفش های تولید تبریز باایتا لیا رقابت میکرد ساخت لوازم خانگی داشت سرو شکل میکرفت که آقا زاده ها وارد کردند یاد مان نرود در زمان جنگ همین کشورها حتی سیم خاردار را به نعنوان ابزار جنگی بما نمی دادند وآخر مطلب
نا شناس 4 خرداد 1391
آری ، سنگ در هاون کوبیدن است
م-ن 4 خرداد 1391
تولید ملی با تاسف یک شعار است واردات چینی یک واقعیت است باید دید دست های پنهان پشت کیست تولید ملی یا واردات بی رویه چینی ... اگر آلمان وزاپن بعد از جنگ جهانی مثل ایران اجناس به کشور خودشان وارد میکردند در شرایط فعلی در نقشه جهانی اصلا وجود نداشتند یک کره ای اگر بکشی یک جنس کره ای وجود داشته باشد جنس زاپنی ویا از کشور دیگر را نمی خرد حالا ما میائم شرکتجا افتاده مثل کاله ...... یقینا دستی توی کاره اون هم دست وارداتی ها و راندی ها
نا شناس 4 خرداد 1391
بعنوان يه ساروي موقع خريد از بين انواع برند كالاها فقط و فقط برند كاله واسه حمايت از توليد استانم برميداشتم.واقعا جاي تاسف داره.از امثال آقاي سليماني بايد تنديس ساخت نه اينكه از دفترش بيرونش كنند.
عادل 4 خرداد 1391
اجرای قانون برای همه لازم است درغیراین صورت شاهد شکل گیری فساد درجامعه میشویم
نا شناس 4 خرداد 1391
همين قدر نظارتي كه تعزيرات داره تو بازار و رو كالاها انجام ميده نبايد سرزنش كرد بلكه بايد آفرين گفت.
مگه لبنيات ارزون مثل شير كه با يارانه به قيمت 290 بود يادتون هست كه الان شده 950 تومان يعني انقدر با حذف يارانه بايد قيمتها بالا ميرفت ؟ 3 برابر!!
وقتي جلو شركتهاي بزرگ مثل كاله گرفته شه بقيه شركتها حساب كارشون دستشون مياد.
حسين 4 خرداد 1391
همين قدر نظارتي كه تعزيرات داره تو بازار و رو كالاها انجام ميده نبايد سرزنش كرد بلكه بايد آفرين گفت.
مگه لبنيات ارزون مثل شير كه با يارانه به قيمت 290 بود يادتون هست كه الان شده 950 تومان يعني انقدر با حذف يارانه بايد قيمتها بالا ميرفت ؟ 3 برابر!!
وقتي جلو شركتهاي بزرگ مثل كاله گرفته شه بقيه شركتها حساب كارشون دستشون مياد.
رضا 4 خرداد 1391
احسنت به آقای دکتر محمدپور عمران واقعا بجا و کامل بود
saravi 4 خرداد 1391
پيشنهاد من اينه نمايندگان مجلس لطف كنن در اولين برخورد قاطع بطور مشترك كل استان از خجالت اقايان در مجلس در بيان
زینب 4 خرداد 1391
جناب اقای دکتر عمران باسلام همه که مثل جنابعالی بالای 5میلیون حقوق از دولت نمی گیرن
نا شناس 4 خرداد 1391
در شرايطي كه قانون گريزي دستمايه اصلي انباشت سرمايه و توسعه باشد پاياني جز شكاف طبقاتي و... نخواهد داشت ؛كار آفريني توام با احترام به قانون و سلامت رفتار حر فه اي شايسته است .
نا شناس 4 خرداد 1391
عمران عزيز نفس تو از جاي گرم مي آد مگر شما چكاره شركت هستيد شركت خودش وكيل زبر دستي دارد شما كاسه ي داغ تر از آش نشو فكري به حال مردم ضيعف كه قدرت خريد مواد لبني را ندارند بكن نه فكر سرمايه دار كه ميليادر ها وجه را صرف خريد خريد تيم و ورزش مي كند با گرانفروشي
علیرضا 4 خرداد 1391
احسنت بر دکتر صددرصد با نظر ایشان موافقم.
نا شناس 4 خرداد 1391
محصولات كاله از نظر كيفيت بي نظيرن.انتخاب هر ساروي و مازندراني فقط فقط كاله.
نا شناس 4 خرداد 1391
سارویها فقط کاله . تعزیرات چیکارست؟ هوووووووووووووووووووو
نا شناس 4 خرداد 1391
تعزیرات اگه میتونه بره جلو وارد کننده ها رو بگیره . کسانی که شمش آهن وارد می کنند . کسانی که گندم و جو و سویا وارد می کنند . شکر و گوشت و ... / چرا به دلال گیر نمیدین و به تولید کننده گیر میدین ؟ بندر امیر آباد پر از دلالهای حرام خور است . تعزیرات عملکرد ضعیفی دارد . قلم استاد دانشگاه را باید بوسید .
نا شناس 4 خرداد 1391
احسنت به رفتار منطقی تعزیرات // مگر می شود چون کارآفرین هست هر قیمتی که خواست روی محصول خود بذارد؟؟ شکمشان سیر هست و اصلاً به فکر مردم نیستند.
اکبر 4 خرداد 1391
قانون مند بودن بهتر از بی قانونی است هیچ کس با قانون تعزیرات مخالفتی ندارد این آقا که سلیمانی است در این مملکت با ریس جمهورش بر خورد شد حق مطلب این است که کی گفته خوراک دام که وارداتی است را به دامدار گران بفروشند و دمدار به ازای آن آیا شیر را ارزان به گاله میدهد؟ که گاله محصولات فرآوری را به قیمتت تعزیراتی بفروشد؟ ویا نه این جا زوربازی است چند روزی شیر یارانهای (همان قیمت تعزیراتی) اصلا درآمل نیست آیا تعزیرات می تواند شیر مصرفی مردم را تامین کند؟ پس یک بالانسی بین تولیدو مصرف باشد نه اینکه قدرت وزورگویی جای منطق را بگیرد نه این آقای دکتر ونه من حقیر زیرچتر وبیرق آقایان سلیمانی کا رآفرین نیستیم اگر اجناس ایرانی آن هم از نوع مرغوب ایرانی بیشتر تولید شود هم من وهم شما در رفاه و آسایش هستیم درغیر اینصورت مشکل بوجود برخورد غیر منطقی با تولید کننده عواقب بدی را به دنبال خواهد داشت مشکل از آنجا بوجود آمد که طی مدت یک هفته دلار 1200 تومان شد 2000 تومان اونی که این قصیه رامدیریت نکرده مقصر است که عواقب بعدی را به وجود آورده حالا هم که بوجود آمده به صورت ناخواسته باید مدیریت کرد نه.....
saravi 4 خرداد 1391
اقاي سليماني چون همسرشان فرانسوي ست بهترين و با كيفيت ترين محصولات كه در فرانسه و اروپا عرضه مي شه رو براي كل ايران فراهم ميكنه و مي دونم كلي اجناس و كالا را با كشتي و هزينه هاي خيلي زياد قبلا اورده مدير لايقي كه دنبال واردات نيز بلكه صنعت روز دنيا رو در محصولاتش بكار مي بره بقيه رو خود دانيد
saravi 4 خرداد 1391
راستي كاله مازندران نماينده واليبال ايران در مسابقات اسياييه يادمون باشه //www.kalleh.com
رشیدی گیلانی 4 خرداد 1391
د اره تعزیرات هم به بنیاد اقتصاد حمله میبرد جای تاسف دارد. تعزیر ات باید گران فروشی رادریک د ادگاه صالح اقتصادی موضوع را مطرح تا بررسی و در صورت محق بودن از طر یق صنایع اقدام گردد مثل این است که در صورت ندادن دولت سوبسید بخش تولید درب ریاست جمهوری را پلمپ کنند.
نا شناس 4 خرداد 1391
برای نمایندگی مجلس زود شروع کردی برادر!!!!!!!!!!
نا شناس 4 خرداد 1391
کاملا با نظر دکتر موافقم
نا شناس 4 خرداد 1391
جناب آقای دکتر عزیز ! همین که دانشگاه علم و صنعت بهشهر را فدای منافع شخصی نمودید کفایت می کند خواهش ما از شما اینست که مدافع حقوق ملت طبقه کم درآمد باشید تا این که از سرمایه داری و گرانفروشی از طریق حمایت از سرمایه گذاری که برایش بودن یا نبودن کاله فرقی ندارد، مردم آمل شما را در سمت کاندیداتوری مجلس در چند سال گذشته دیده بودند که با این طرز فکر انگار زود است که در این عرصه وارد شوید چرا که دستتان رو شده است. شما که نیروی دولتی هستید و از بیت المال ارتزاق می نمایید چرا از این امر که بر آقای سلیمانی توسط ماموران تعزیرات ایجاد شده انتقاد می نمایید ؟ البته برای شناساندن خود در جامعه می توانید از راه های دیگری استفاد کنید ؟ البته اگر به کمال دنیوی فکر میکنید نه کمال اخروی؟ به فکر توشه آخرت خود باش جناب دکتر.......
نا شناس 4 خرداد 1391
کاله ابروی مازندرانه این جور برخورد تاسف داره
نا شناس 5 خرداد 1391
پس اون یک میلیون شغل این جوری درست شد؟؟؟؟عجبا چقدر اینها زرنگ هستن مردم حالی نمیشه اهان تازه فهمیدم
بنازم به این حمایت از صنعت و تولید ملی اقا سلیمانی شما هم میرفتی دلار سکه میخریدی اینکارها چیه عجبا؟؟؟؟
نا شناس 6 خرداد 1391
با سلام
صحبتهاي آقاي دكتر صحيح است ما در ايران چيزي به نام حماتيت از كارآفرينان نداريم فقط ميخواهيم با زور قيمت يك كالا را پايين بياريم كار از جاي ديگر خرابه به رئيس كاله چه ربطي داره
یوسف 6 خرداد 1391
چاره کارفقط تودست مدیر ارشداستان میباشد ایشان بایستی پرونده راازاستان تهران خارج وبه مازندران بیاوردوباحساسیت بیشترازهمه جوانب به ان نگاه کند.بحث اشتغال،تولید،سرمایه گذاری و.......
نا شناس 6 خرداد 1391
عجب جمله باشكوهي:مردم حالي نميشه! تورو خدا صحبت كردنتونو اصلاح كنيد. ده ها جمله بهتر و روانتر و متشخصانه تر ميتونستي بجاش عنوان كني.
عادل 6 خرداد 1391
تابلوهه که کامنت ها از یکجا به نفع استاد داره میاد


حسن 6 خرداد 1391
از جناب استاد خواهش میکنم یک نامه هم برای متمان پرونده سه هزار میلیاردی بنویسدچون اونها هم...
رضایی 6 خرداد 1391
چقدر زیبا با آبروی برادران سلیمانی که افتخار ایراندر جهان هستند بازی میشه تاسف داره نصف مردم ایران دارن نون میخورن از کاله حالا بماند شرکتهای دیگه ی برادران سلیمانی
محسن 6 خرداد 1391
دروغ گو
آرش آملی 7 خرداد 1391
آقای سلیمانی اگر در اینجا تو آمریکا بود هم سرمایه اش 1000 هزار برابر می شد و هم اونو رو سرشون می زاشتند . قدر زر را زرگز می داند و بس .
نا شناس 7 خرداد 1391
من دكتر را نمي شناسم .. كاله هم نميخرم چون از ماست محلي استفاده ميكنم ولي از اينكه كاله بعنوان يك توليدكننده افتخار ملي است قبول دارم ....
نا شناس 7 خرداد 1391
كاله هم نمي خرم از ماست محلي استفاده ميكنم.!!يعني فقط شما ماست كاله را ديديد؟!
وحید برزگران 8 خرداد 1391
بسمه تعالی نستعین
براستی آیا وقت آن نرسیده است که بجای باور و پذیرش بی چون وچرای شنیده هایمان که ممکن است از سر غرض ورزی بیان شده باشند و بجای آنکه ندانسته و بدون بررسی کافی آب به آسیاب کوته فکران و کج اندیشان ریختن کمی با انصاف و حساسیت بیشتری به مسایل بنگریم؟
حضرت علی می فرماید: اعرف الحق تعرف اهله و اعرف الباطل تعرف اهله. یعنی حق را بشناسید تا اهل حق را بشناسیدو بلطل را بشناسید تا اهل آن برای شما شناخته شوند.
حال سوال این جاست که آیا ما به راستی حق را می شناسیم و آیا با اصول مدیریت آشنا هستیم؟
آیا سزاست که بجای نقد منصفانه ، آگاهانه و روش مند اظهار نظر های این معلم و استاد اندیشمند دانشگاه به خدشه دار کردن چهره وی بپردازیم؟و با چسباندن انگ ها و برچسب های مختلف به اظهار نظر های ناخوشایند نسبت به نیت وی از درج چنین مقاله ای بپردازیم و وی راریاست طلب یا ... خطاب کنیم؟
وحید برزگران 8 خرداد 1391
جالب آینجاست که در اظهار نظر ها بیش از آنکه نسبت به موضوع اعلام نظر شود نسبت به گوینده اعلام نظر شده است.
سید 8 خرداد 1391
ظاهرا آقای سلیمانی ،بجای اجرای دستور مقامات و تعزیرات که گفتند از وزن بزنید ولی فعلا قیمت ها را بالا نبرید، تا آمارهای دروغین ما رسوا نشود ترجیح داد که مسلمانی کند و نه دزدی.تاوانش را هم باید بدهد.
rad 9 شهريور 1391
آقای دکتر ، شما افتخار ما مازندرانی هستید.

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.569 seconds.